Če ste zamudili včeraj ob 21. uri na TV SLO 1, imate
v ponedeljek 12. 5. 2014 ob 17.20 spet možnost ... si pogledati dokumentarno oddajo
"00:02:33 RAJA, PORTRET JAKE JUDNIČA".
Če bi se radi spomnili na reklame, ki smo jih gledali v 80-ih, začetkom 90-ih, priporočam ogled.
"Bila so sedemdeseta. Bil je čas, ko se je na pozicije zavihtela generacija, ki je imela v sebi novo senzibiliteto, za sabo pa hitro ekspanzijo novih medijev. Pohod muzike, entertainmenta, naglih menjav in hitrih – za tiste čase – sporočil je določal estetiko in življenjski stil. Nova časovna enota za zaključen medijski izdelek je bila cca pol minute: toliko je trajal standardni teve oglaševalski spot. Določala ga ni vsebina, ampak cena za sekundo televizijskega časa. No, morda so ga optimizirali tudi raziskovalci potrošnikovega vedenja, a v vsakem primeru je ritem določal maksimalni učinek na minimalno časovno enoto. Prva rešitev je na prvi pogled enostavna: geg in kolaž. A potem se vzpostavi razlika; ni kolaž kolažu enak in geg ni zmeraj geg. Tu se začne zgodba o Jaki Judniču, avtorju najbolj znanih spotov slovenskega teve zaslona. Dokumentarec, ki jo pripoveduje, ne govori samo o njem, ozre se širše po ekonomiji in sociologiji tistega časa, vključi vse, ki so trasirali pot marketingu in profesionalizirali oglaševanje. Preleti ambicije in možnosti nacionalnega podjetništva in oriše razmere, v katerih je nacionalni projekt začel dobivati imena blagovnih znamk. 00:02:33 RAJA je film o svetovnem trendu, ki je pljusknil pod vznožje Alp. Številka iz naslova pa povprečna dolžina, v katero je moral Judnič spraviti sporočila. Judničev portret predstavlja človeka, ki je v nekem trenutku senzibiliziral emocionalno narodno dediščino, preden sta jo ugrabili politika in masovna histerija."