Družbene anomalije: fašizem

Vse ostale teme, ki vam padejo na pamet.
No saj sam naslov pove vse.

Moderators: TomDar, jang, Corto, Tornado, Mioke

User avatar
ninel
Posts: 5030
Joined: 19.04.2006 19:14:19
Location: Beograd

Re: Družbene anomalije: fašizem

Post by ninel »

Resnica o četverici. Slika s petkovih protestov.

Image

User avatar
ninel
Posts: 5030
Joined: 19.04.2006 19:14:19
Location: Beograd

Re: Družbene anomalije: fašizem

Post by ninel »

Večer, 1. 8. 2020
Janšizem in feminizem
Svetlana Slapšak

Feminizem je najbolj osovražen, najbolj napadan in največkrat popljuvan pojem v janšizmu, feministke so za medije SDS
vedno najbolj zloglasna družbena skupina, primerljiva edino še s komunisti: vzela sem feminizem kot najbolj štrleč primer,
kot vrh ledene gore. Pod njim je še neprimerljivo več sovraštva in napadov na vse, kar zadeva spolov in enakosti. Nikjer ni
janšizem jasnejši v svoji borbenosti, nikjer očitnejši v svoji jedrni netoleranci in patriarhalni odločenosti da se enakost
nikoli več ne vzpostavi. Če naj izpostavimo najslabše v janšizmu, potem je to prav njegov odnos do spola, spolnosti, žensk
in, seveda, feminizma, pri čemer je feminizem ob vsem naštetem pravzaprav majhna tarča.

Da so pravice žensk človekove pravice, velja od devetdesetih let prejšnjega stoletja, ko je bilo to izglasovano v OZN in danes
je eden od ključnih predpogojev za enakost. Država, ki ne priznava pravic žensk in onemogoča svobodno odločanje o spolnosti
v temelju ni demokratična. EU ima v svoji sestavi nekaj takih držav, najbolj izrazit primer je Poljska. Kako si janšizem drzne,
brez kančka sramu, skrivanja in brez vsake refleksije potiskati Slovenijo v takšno skupino držav? V zgodnejši politiki SDS je bilo
mogoče videti celo naklonjenost enaki zastopanosti žensk v politiki (kvote). Današnji janšizem v celoti ukinja takšne možnosti.
No, problem ni v umanjkanju žensk v stranki in med poslanci, nasprotno, glede tega položaj sploh ni alarmanten. Političarke
z desne so vidne in se slišijo, A na žalost samo v odobravanju in prikimavanju vodji v vsaki situaciji. Z drugimi besedami, na
nivoju politične elite se ne vidi neko izrazito zatiranje žensk. Prav v tem segmentu politične prakse janšizem ostro loči med
elito in drhaljo v svojih vrstah. Pri drhali očitno ni samo dovoljen, ampak je tudi vzpodbujan najbolj grobi možni diskurz
o ženskah in o svobodni izbiri spolov. Ženske iz SDS elite se vzdržujejo neposrednih napadov na ženske in drugačno spolnost.
Drhal si privošči vse. To se jasno vidi v medijih SDS.

No, praksa janšizma je ustvarila parapolitični aparat z znatnim številom gibanj, strank in pobud, ki pridejo na plan samo, ko je
to potrebno - kot tisti zloglasni Kovačič vsakič, ko si SDS zaželi kak referendum. Ta aparat je, razumljivo, bil pomembno orožje
janšizma v času ko je bil v opoziciji, deloval je izrazito odbijajoče, z res cirkuškimi pojavami, od Primca do nesrečne Norme.
Ambivalentna narava (milo rečeno) tega aparata zdaj razumljivo zahteva bodisi njegovo popolno utišanje ali minimalne doze
tega v javnosti. Zato bomo ponovni pojav teh cirkusantov lahko tolmačili kot resno idejno krizo janšizma.

Ta slabotna mašinica v velikem sistemu janšizma nas nikakor ne bi smela zavesti: janšizem je v utrjevanju sovraštva in neenakosti
ustvaril veliko močnejšo silo, to pa medijska drhal, ki deluje neprenehoma, v in ob stankarskem medijskem centru. Ko gre za ženske
ali drugačne in neopredeljene spole, na kratko LGBTQ, medijska drhal ne ne pozna nobenih meja. Patriarhalna pravila v vsej svoji
primitivnosti, najnižji seksizem, vse privre na plan vsakokrat, ko je govora o ženski, ki ni iz vrst ali krogov SDS. Zanimivo in do neke
mere v tolažbo je, da v medijskem centru ni izpostavljenih novinark, ženske pridejo do nivoja voditeljice in zelo redko pišejo
komentarje. Zato pa je tu obilje najrazličnejših oblik moškega odpada. Političarke in poslanke iz drugih strank so nenehno tarča
žalitev, pa novinarke, vsega, kar se javno izraža, drhal ne prenese. Teme so izgled, starost, družinsko stanje, kar koli. Novinarski
komentarji iz tega medijskega centra v ničemer ne zaostajajo za trolovskimi zapisi pod objavljenimi besedili. V drugih primerih
sovražnega govora je trolovsko pljuvanje pač močnejša doza. Ko je govora o ženskah, LGBTQ in feminizmu, se trolovsko pljuvanje
ne razlikuje od pljuvanja, denimo direktorja Nove24TV.

Prav zaradi tega se moramo zamisliti nad seksizmom kot ključnim elementom janšizma, saj je njegova prisotnost v imaginariju
janšizma dominantna, močnejša od drugih oblik sovraštva. Tudi zato, ker je usmerjen zoper več kot polovico prebivalstva,
državljanov in - volivcev. Zagotovo je v Sloveniji nekaj žensk, ki so jim pravice žensk zoprna tema, da o LGBTQ niti ne govorimo.
Večina pa zelo dobro ve, kaj pomeni zmanjševanje njihovih pravic, od tistih fantomskih 8 odstotkov, za katere so prikrajšane pri
plačilih in pokojninah, pa vse do pravice do družin, kot si jih želijo in razpolaganja s svojim telesom. Njih je morala janšistična
propaganda že davno obrniti proti sebi, če so se sploh ozirale na njo. Na žalost je dejstvo tudi to, da so mnoge ujete v okovih
patriarhalnega nasilja, družinske diktature, poslušnosti in vsakodnevnih nesreč; družba nujno potrebuje nov izobraževalni
program, ki bi to pomagal razrešiti.

Politika janšizma ne pušča nikakršnega dvoma o svojem globoko ukoreninjenem seksizmu - od akcij za nazadnjaške referendume
do akcij drhali - ženske in LGBTQ so stalni predmet pregona in ogovarjanja. Spomnimo se samo pravega lova na pokrite ženske
na plažah, bazenih in prodajalnah lansko leto: medijski center SDS je vzpodbujal svojo publiko, da lovijo in fotografirajo takšne
ženske. Lovljenje političark in drugih žensk v javnosti se ni nikoli nehalo, kot tudi "razkrivanje" LGBTQ. In zdaj, v času protestov,
pozivajo simpatizerje vlade na ulicah, da fotografirajo udeležence, še posebej ženske, da bi po njih potem lahko pljuvali.

Ko gre za napade na ženske, so trolovski komentarji bistveno številčnejši kot pri napadih na druge "sovražnike". O "prostitutkah"
je izlito toliko gnojnice, dober del v avtorstvu samega vodje, da si domišljija več že ne more zamisliti: napaka, seveda! Surovo
odločanje v korist (obojestranskega) zaslužka in proti pravici prodajalk, da gredo v nedeljo k maši (spomnimo se cerkvene
propagande pred sedemnajstimi leti!) je zadnja faza te kombinacije pljuvanja in realnega uničevanja žensk ... Moram priznati,
da je zame popolna skrivnost, zakaj janšizem prav na tem pripravlja teren za samouničenje, a morda je tu ključ za dekontrukcijo
janšizma in njegov čim trajnejši poraz.

Na podlagi seksualnih fantazem, ki jih je mogoče izluščiti iz janšističnega seksizma, nekatere stvari postanejo jasnejše: idealana
oziroma sprejemljiva ženska je Slovenka v bikiniju (nujna uniforma bork zoper pokritost), mlada dokler gre (potem se poišče nova),
molčeča in globoko v senci moža. Nekje med pornografijo in patriarhatom ta železni (in zarjaveli) model še lahko najde kako
obupano kandidatko. No, družbena situacija ga je močno prehitela. Odprava seksizma ni nek politični program, to je življenje samo
in tisti, ki so proti vladi, Janši in janšizmu, se borijo prav za to – za svoje življenje. V odsotnosti bogate politične diskurzivne scene,
javnih osebnosti, ki se ne bi tako hitro utrudile plavajoč v smrdljivem blatu janšistične propagande in obče vzdržanosti pri
domišljanju političnih programov, o katerih bi lahko razpravljali, je boriti se za življenje, minimalistična osnova za zmagovito
politiko.

Zato ni treba postavljati vprašanja žensk v vladi in vladajoči politiki, saj te z ničemer ne zavezujejo žensk. Feministke so, poleg
odpornosti na žalitve, odlično pripravljene na delo, tako na terenu kot v parlamentu, tistem novem. Niti ženske niti LGBTQ osebe
ne morejo več nazaj, na manj pravic in manj svobode. Janšizem, zgrajen na seksizmu, mora zaradi tega pasti.

User avatar
macon
STRIPOHOLIK
Posts: 1863
Joined: 24.12.2005 23:11:43
Location: Škofja Loka

Re: Družbene anomalije: fašizem

Post by macon »

Spet nova lažniva kolumna skrajne levičarke, ki v isti koš tlači različne stvari, zabiti bralci pa se nad tem sranjem navdušujejo.

Nihče nima nič proti ženskim pravicam, ampak kaj imajo zveze z ženskimi pravicami kvote za vodilne položaje in zakaj samo za vodilne položaje? Dajmo že vzet razliko med enakostjo možnosti in enakostjo rezultatov. Enakost možnosti je, da lahko študira vsakdo, ki zato izpolnjuje pogoje ne glede na spol ali nacionalnost, enostavno povedano, da ima zadosti pameti zato (in seveda zaključeno srednješolsko izobrazbo). KDO JE PROTI TEMU? Enakost rezultatov je, da mora nekdo dobiti vodilni položaj, ker je ženska, kar nima zveze s sposobnostjo in izpolnjevanjem pogojev za vodilno mesto. Zato se zavzemajo levičarji.

In tega izjemarstva je čedalje več, mi pa smo kot periferija zahoda na srečo malo zadaj za zahodnimi trendi: posebne pravice in pozitivne obravnave za lgbtq, transspolnike, pripadnike manjšin, muslimane, črnce, migrante. Vse na račun moških heteroseksualnih belcev domačinov, ki so bili zaslužni za relativni uspeh zahodnih družb glede na druge družbe in kulture.

Ali kot mi je povedala sodelavka, ki ima sorodnike v Kanadi: v Kanadi najtežje dobi službo moški domačin, belec. Zakaj? Firme dobivajo subvencije, če zaposlijo ženske, trans, lgbtq, črnce itd ipd.

Kolumnistka ne ve nič o tem, DA IMAJO TA TRENUTEK ženske višjo pokojninsko odmero kot moški in sicer razlika je 57% proti 63% za najboljše sklenjeno 24 letno obdobje redne zaposlenosti. To bi moralo nemudoma obravnavati ustavno sodišče, ker gre za čisto diskriminacijo moških. Kolumnistka pa si drzne zapisati, da imajo ženske 8% nižje pokojnine, kot, da bi bila pokojnina vezana na spol in ne na leta delovne dobe in povprečje letnih plač. Ženske imajo v povprečju manj delovne dobe, o tem pa skrajna levičarka, ki zahteva enakost rezultatov, seveda ne ve nič!

Iz takih in podobnih laži in neumnosti skrajnih levičarjev potem izhajajo vsa obkladanja vulgarnih medijskih družbenopolitičnih delavk s presstitutkami. Lažnivec je lažnivec na podlagi njegovih laži, ne pa spoštovanja vredna oseba kot si je sam zamislil zase. Drhal so lažnivci, ne pa tisti, ki laganje in pokvarjenost naslovijo.

Fanatična komunistka Slapšakova naj naslovi ženske pravice v muslimanskih skupnostih, tako v islamskih državah kot med priseljenci na zahodu, ampak o teh "nepomembnostih" skrajni levičarji ne vedo nič in nočejo vedeti nič. Tudi na zahodu dopuščajo muslimanom vsakršno nasilje nad ženskami v imenu kulturne avtonomije, medtem, ko se drugače spakujejo glede namišljenih ženskam povzročenih krivic iz strani domačih belih heteroseksualnih moških.

Tudi iz tega ozira je ta kolumna še ena sramota iz cele vrste sramot kolumnistke, ki širi samo sovraštvo in levičarsko norost.

User avatar
Poli 78
STRIPOHOLIK
Posts: 6559
Joined: 23.10.2007 12:52:48
Location: Ljubljana

Re: Družbene anomalije: fašizem

Post by Poli 78 »

macon wrote:
31.07.2020 12:05:35
Komentar forumaša Ivana Ivanoviča z Nove24tv:

"Po mojem ima janšaparanoja veliko skupnega s čisto navadno klinično diganozo paranoje. Paranoik je v bistvu človek, ki ima neutemeljene strahove v zvezi z vsem, kar mu prinaša življenje, tako na konkretni materialni ravni kot tudi na socialni in politični.
Janša je idealen lik za paranoike leve provenience, ker vanj lahko projicirajo svoje levičarske strahove in tudi svoje želje. V domišljiji janšaparanoikov je Janša človek, ki hlepi po absolutni oblasti in po tem, da bi nasilno obračunal s političnimi nasportniki. Gre za čisto projekcijo tistega, kar bi mnogi levi radi sami (spet) počeli, če bi mogli. Mislijo nekako tako: če bi mi radi zbrisali janšiste z obličja zemlje, potem gotovo to hočejo tudi janšisti narediti z nami. Da je Janša človek, ki jemlje demokracijo resno, jim ne pride na misel, ker sami ne jemljejo demokracije resno."
V bistvu povsem butast komentar, kakršnih pa smo od janšistov že itak navajeni. Je pa osebek lepo opisal psihopata Janšo in janšiste oz. janšizem. In beseda demokracija in Janša nikakor ne gresta skupaj v isti stavek. Kot bi rekel Hitler in človekove pravice, nonsense. Kar je pa spet prva odlika janšistov. :angel:
Anything is possible
Be the Change You Want to See

User avatar
macon
STRIPOHOLIK
Posts: 1863
Joined: 24.12.2005 23:11:43
Location: Škofja Loka

Re: Družbene anomalije: fašizem

Post by macon »

Poli 78 wrote:
01.08.2020 15:26:50
macon wrote:
31.07.2020 12:05:35
Komentar forumaša Ivana Ivanoviča z Nove24tv:

"Po mojem ima janšaparanoja veliko skupnega s čisto navadno klinično diganozo paranoje. Paranoik je v bistvu človek, ki ima neutemeljene strahove v zvezi z vsem, kar mu prinaša življenje, tako na konkretni materialni ravni kot tudi na socialni in politični.
Janša je idealen lik za paranoike leve provenience, ker vanj lahko projicirajo svoje levičarske strahove in tudi svoje želje. V domišljiji janšaparanoikov je Janša človek, ki hlepi po absolutni oblasti in po tem, da bi nasilno obračunal s političnimi nasportniki. Gre za čisto projekcijo tistega, kar bi mnogi levi radi sami (spet) počeli, če bi mogli. Mislijo nekako tako: če bi mi radi zbrisali janšiste z obličja zemlje, potem gotovo to hočejo tudi janšisti narediti z nami. Da je Janša človek, ki jemlje demokracijo resno, jim ne pride na misel, ker sami ne jemljejo demokracije resno."
V bistvu povsem butast komentar, kakršnih pa smo od janšistov že itak navajeni. Je pa osebek lepo opisal psihopata Janšo in janšiste oz. janšizem. In beseda demokracija in Janša nikakor ne gresta skupaj v isti stavek. Kot bi rekel Hitler in človekove pravice, nonsense. Kar je pa spet prva odlika janšistov. :angel:
Tlačiti Hitlerja in Janšo v isti koš je lahko samo odraz paranoje. Oziroma otročjosti tistega, ki to izreka, ker pretirava, kako "zares" gre, kako "strašno" je.

Tukaj je dobra razlaga:
https://nova24tv.si/kolumna/pribcev-odz ... o-kolumno/

"Njegov tvit (Pribčev), v katerem Janšo enači z Breivikom, ima seveda že sam po sebi problem, saj predstavlja argument takega tipa:

Breivik je storil y.
Janša misli x.
Breivik misli x.
Torej je Janša isti kot Breivik.
Implicitna premisa je seveda tale: če misliš x, to vodi v dejanje y. Kaj je bilo dejanje y? Masovni poboj na etnični bazi. Kaj je x? Kritika kulturnega marksizma. Status kulturnega marksizma s tem postane: ne moreš ga kritizirati, ker če ga, boš storil masovni poboj."

User avatar
macon
STRIPOHOLIK
Posts: 1863
Joined: 24.12.2005 23:11:43
Location: Škofja Loka

Re: Družbene anomalije: fašizem

Post by macon »

Tole je pa mnenje Srba o Srebrenici s katerim se strinjam:


User avatar
ninel
Posts: 5030
Joined: 19.04.2006 19:14:19
Location: Beograd

Re: Družbene anomalije: fašizem

Post by ninel »

Nekdanji kaplar je postal vobče poznana oseba, saj se je znašel celo
v Delovi križanki, ki je sicer rezervirana samo za najbolj eminentna
imena iz sveta politike, kulture, znanosti in narodno zabavne glasbe.

Image

User avatar
ninel
Posts: 5030
Joined: 19.04.2006 19:14:19
Location: Beograd

Re: Družbene anomalije: fašizem

Post by ninel »

Zoran Milanović odlikuje Miju Jelića, ratnog monstruma,
bjegunca osumnjičenog za ratne zločine u Mostaru

https://www.tacno.net/mostar/zoran-mila ... bJ6MrZ1GW8

"Uzaludna su, očito, bila očekivanja u regionu da će novi predsjednik Hrvatske Zoran Milanović biti
„osvježenje i nada na balkanskoj političkoj pozornici“, kao i da bi mogao donijeti „nove vjetrove pa
i promjene na ovim prostorima“.

User avatar
ninel
Posts: 5030
Joined: 19.04.2006 19:14:19
Location: Beograd

Re: Družbene anomalije: fašizem

Post by ninel »

Tole bi sicer bolj sodilo med vice, ampak naj bo tukaj, da se vidi smisel za humor glavnega urednika Demokracije. :cry_lol:

Jože Biščak: "Ta mehka marksistična retorika, ki se skriva za različnimi etiketami, kot so strpnost, pravo, antirasizem
ali pravičnost, je še ena v vrsti zgodovinskih komunističnih laži. Srhljivo je le, da so z njimi okuženi tudi v zahodnih
(jedrnih) državah EU. Na srečo ima EU ta hip Viktorja Orbána, Mateusza Morawieckega in Janeza Janšo, ki preprečujejo,
da bi ta velikanski družbeni eksperiment prerasel v katastrofo tudi za njihove narode."

User avatar
Poli 78
STRIPOHOLIK
Posts: 6559
Joined: 23.10.2007 12:52:48
Location: Ljubljana

Re: Družbene anomalije: fašizem

Post by Poli 78 »

Za Biščaka je že od daleč vidno, da nima pospravljenega podstrešja. Sicer pa le ponavlja za Velikim vodjo.
Anything is possible
Be the Change You Want to See

User avatar
ninel
Posts: 5030
Joined: 19.04.2006 19:14:19
Location: Beograd

Re: Družbene anomalije: fašizem

Post by ninel »

Dr. Dežman še dalje razkrinkava izmišljotine v Pirjevčevih Partizanih:
Pavelićeva košara s človeškimi očmi

http://www.politikis.si/2020/08/dr-dezm ... eksorcist/

"Na str. 37 se Pirjevec pridruži manipulantom, ki uporabljajo navedbo v izredno odmevnem protitotalitarnem,
protivojnem romanu Kaputt Curzija Malaparteja kot zgodovinsko dejstvo. Gre za navedbo, da naj bi Ante Pavelić,
poglavar Neodvisne države Hrvaške, imel na mizi košaro s človeškimi očmi, ki naj bi mu jih podarili njegovi ustaši..."

Janšisti spet lažejo!
Zgodba o iztaknjenih očeh je seveda zgodovinsko dejstvo. O tem je pisal italijanski zgodovinar
Marco Aurelio Rivelli (1935 - 2010) v dokumentarni knjigi o Stepincu Nadškof genocida (1999).

Image

BuDi
STRIPOHOLIK
Posts: 6086
Joined: 21.01.2005 19:19:44
Location: 1000 Ljubljana

Re: Družbene anomalije: fašizem

Post by BuDi »

Zgodovinar, ki ni bil zgodovinar ampak laični pisatelj (diplomiral je iz političnih ved, medtem ko je Dežman iz zgodovine)
Sve što znam o životu…odabrao je Đelo Hadžiselimović.
Registriraj.si domeno.

User avatar
ninel
Posts: 5030
Joined: 19.04.2006 19:14:19
Location: Beograd

Re: Družbene anomalije: fašizem

Post by ninel »

Marco Aurelio Rivelli – Autor knjige o Alojziju Stepincu ”Nadbiskup genocida”

"U sporedbi s ovim plinske komore su ubojstvo soft."

Iako Vatikan smatra Alojzija Stepinca žrtvom komunističkog režima, u isto vrijeme, mnogo je onih koji ga smatraju odgovornim za progon i zločine počinjene između 1941 – 1945 godine u tzv. Nezavisnoj Državi Hrvatskoj – marioneti sila osovine koju je predvodio zločinac Ante Pavelić. Knjiga profesora Rivellija (1935.) predstavlja pokušaj da se ovom slučaju pristupi distancirano i što objektivnije. U prvom dijelu otkirvaju se vrlo zanimljive činjenice o političkim uvjetima u Kraljevini SHS, te uzrocima osnivanja ustaškog pokreta u inozemstvu. Autor posvećuje dobar dio svojih misli Stepincu i religioznoj stvarnosti u kojoj se pod utjecajem katoličkog fanatizma razvio najgori oblik zločinstva unutar NDH – hrvatski klerofašizam. Ukazuje se na odgovornost katoličkog klera za progone i ubojstva Srba, Roma i Židova, te na povezanost crkve i ustaškog režima. Zanimljiv je također i treći dio knjige koji govori o bijegu ustaša poslije rata, te o sudbini ustaškog pokreta u emigraciji. Suđenje Stepincu nije bilo predmet ove studije. Knjiga je vrijedno povijesno djelo koje također baca svjetlo na svjetsku političku situaciju tijekom rata kao i u prvim godinama nakon njegovog završetka.

Vaša knjiga „L’Arcivescovo del genocidio“ (Milano ’99, Kaos edizioni) probudila je veliku pozornost zbog dokumentacije glede genocida počinjenog od strane ustaša Ante Pavelića prema pravoslavnim Srbima u godinama ’41 – ’45 u što je bio također upleten katolički kler s odobrenjem kardinala Stepinca, koji je tada bio primas Hrvatske. Što vas je navelo da pišete na tu temu?
Proširio sam doktorsku dizertaciju koju sam dao godine ’81. na Sveučilištu „La sapienza“ u Rimu. Ta me je tema, kako onda tako i kasnije, mnogo zanimala dijelom zbog moje strasti prema historijskim znanostima, a dijelom jer sam shvatio kako je taj dio drugog svjetskog rata bio jedan od najnepoznatijih u zapadnoj kulturi te da je to nepoznavanje nezamislivo s obzirom na činjenice koje sam uspio rekonstruirat.

Jeste li imali nekog sponzora?
Ne, radio sam uglavnom sam. Po profesiji nisam povjesničar, to je jedina knjiga koju sam napisao; svoja sam putovanja zbog drugih aktivnosti iskoristio kako bi ispitivao dokumente i neposredna svjedočenja u Argentini, u USA, u Španjolskoj, i naravno u Hrvatskoj i Italiji. Riječ je o radu koji je trajao skoro dvadeset godina. Bibliografija navedena u knjizi svjedoči kako sam ispitao sve što se tiče ove materije i da sam tražio direktne izvore. Ono što me je navelo da privedem knjigu kraju jeste dokument potpredsjednika američke države Stuarta E. Eizenstata u svibnju ’98 gdje se isključivo govori o ubijanju 700.000 Srba ’41-’45 godine o čemu su saznanje imali što Saveznici što Vatikan. Skrivanje više nije bilo moguće. Američki dokument je bio načinjen povodom potrage za blagom koje je ukradeno židovima počevši od Internacionalne konferencije održane na tu temu u Londonu ’97. uz sudjelovanje 41 zemlje.

Zašto je naslov francuskog izdanja “Le genocide occulté”?
Zato što je upravo riječ o „skrivenom genocidu“. Nije bio dovoljno poznat Zapadu, a istovremeno je bio zanemaren od historiografije; ubojice su bili fanatični fašisti koji su se latili bodeža i križa, te su bili podržavani od velikog dijela katoličkog klera i biskupa. Talijanski vojnici, iako fašisti, nastojali su ih obuzdati; žrtve nisu bili samo hebreji nego i drugi kršćani okarakterizirani kao shizmatici jer su bili pravoslavci. Vatikanu je sve bilo poznato ali je šutio. Nebrojeni znakovi uzbune iz Londona, USA, jugoslavenske vlade u izbjeglištvu s molbom da se intervenira nisu bile posluhnute u Vatikanu (ipak onaj koji je protestirao bijaše kardinal Tisserant, jedan od malobrojnih netalijana u Kuriji). Ovo također dobrim dijelom objašnjava civilni rat koji je u Jugoslaviji izbio ’91. godine.

Je li također i u inozemstvu ovaj genocid prikriven?
Mislim da jest. U Jugoslaviji ipak postoji monumentalno djelo Milana Bulajića. Taj je povjesničar cijeli svoj život posvetio rekonstrukciji genocida, selo za selom, obitelj za obitelji, logor za logorom. Postoje imena, mjesta, datumi. U Jugoslaviji je svima to poznato iz direktnog iskustva, informacije se prenose sa generacije na generaciju; riječ je napokon o događajima koji nisu toliko daleki. Moguće je još uvijek pronaći živuće svjedoke.

Zbog čega je vaše istraživanje publicirano najprije u Francuskoj a potom u Italiji?
Nisam pronašao izdavača u Italiji. Onda je švicarskofrancuski izdavač „L’agge d’homme“ preveo knjigu na francuski. Knjiga je u Parizu doživjela uspjeh i bila je predstavljena od bivšeg ministra Gabriela Kaspereita s velikim zanimanjem publike. Napokon zaslugom izdavača „Kaos“ publicirana je također i kod nas te se sada može kupiti. Knjiga je spomenuta u mnogim člancima, od „Corriere della sera“ (Ettore Mo) do „Repubblica“ (Marco Politi) od „Giornale“ do „Osservatore romano“, i drugih publikacija. Možda se prikrivanje genocida neće nastaviti zauvijek.

Čitanje knjige nalikuje na moru. Mislili smo da poznajemo gore od goreg uzevši u obzir Shoà. Po čemu se taj genocid razlikuje od svih ostalih koje poznajemo?
Genocid je otpočeo neposredno, bez ikakve pripreme i organiziranja (za razliku od Holokausta koji je bio brižno pripreman i ostvaren). Kako su se ustaše ustoličile u Zagrebu (sredinom travnja ’41.) počinju masakri i nastavljaju se kroz tjedne i godine. Masakri nisu bili prikrivani (kao što je to bio slučaj u njemačkim logorima) nego dobro poznati, vidljivi, na ulicama, u pravoslavnim crkvama… Nije riječ o nacistima protiv Hebreja nego o fanatičnim fašistima katoličke vjeroispovijesti protiv drugih kršćana pravoslavnih Srba (tj. neovisnih o Rimu i o srpskom Patrijarhatu u Beogradu i njegovim ortodoksnim biskupima). U Hrvatskoj, genocid nad Hebrejima, kojih je bilo svega devedeset tisuća, bio je tek dodatak u odnosu na ovaj glavni i pokrenut je od strane nacista. Muslimani su ostavljeni na miru; nisu bili „konkurentni“, nije se činio prozelitizam. Posljednje razlikovanje: ubojstva su se izvodila s tolikom okrutnošću (u odnosu na žene, djecu, kasapljenjem, vađenjem očiju, rasparanjem utrobe…) tako da odudara po okrutnosti drugog svjetskog rata kao i u povijesti zadnjih stoljeća. U sporedbi s ovim plinske komore su ubojstvo soft.

Jesu li talijanske trupe pasivno asistirale u masakrima?
Ne. Talijanske okupatorske trupe su već u kolovozu ’41. godine proširile područje koje su okupirale od Istre i Dalmacije prema Istoku za otprilike stotinjak kilometara, isključujući iz svega ustaše gdje god su ovi došli. Talijanski su vojnici sprečavali masakre što zbog humanitarnih motiva što zbog sprečavanja pojačanja partizanskih redova koji su se u ono vrijeme počeli organizirati primajući u svoje redove sve one koje je situacija natjerala u šumu. Nijemci koji su zauzimali istočni dio Hrvatske i Srbije ostavljali su ustaše da slobodno djeluju. Talijani su otvarali pravoslavne crkve, što je izazvalo Stepinčevu reakciju kod talijanske vojske.

Da li je ipak postojao netko tko nije šutio u katoličkoj crkvi?
Bio je župnik crkve sv. Petra u Zagrebu kojeg je Pavelić osudio na smrt (kasnije mu je život ipak bio spašen zahvaljujući Stepinčevom interventu čiji je ovaj bio „duhovni otac“). Bio je također mostarski biskup Alojzije Mišić koji je Stepincu prijavio ustaške okrutnosti ukoliko su ove otežavale spontano obraćenje pravoslavaca na katolicizam.

Kakvu su mogućnost imali Srbi ako bi željeli izbjeći masakre?
Svi su Srbi, uključujući žene i djecu, bili izloženi riziku masakra. Računa se da je masakr eliminirao jedan milijun Srba od dva milijuna ukupno. Jedina je mogućnost bilo preobraćenje koje je dijelom nadošlo (govori se o dvjesto tisuća prisilnih obraćenja). Spašavanje pomoću obraćenja pokazuje da su korijeni genocida u religioznom fanatizmu.

A Stepinčeva odgovornost?
Sudjelovao je još od prvih dana nacifašističke invazije u akreditaciji ustaškog režima, često prisustvujući manifestacijama režima: član je Pavelićeve marionetske vlade, odobravao je ultranacizam antisrpski te šutio o progonima (izuzevši – čini se – neke homilije koje nisu ostavile traga ni u kakvom pisanom dokumentu ili u uputama za svoj kler): bio je na liniji prisilnog preobraćenja izuzev rasprave sa ustašama tko bi ih trebao prihvatiti i izvršiti. Poznati povjesničar narodnih demokracija Francois Fejto okarakterizirao je Stepinca kao „ozlojeđen simbol hrvatskog katoličkog šovinizma“.

Da li je proces vođen od strane komunističkog režima uistinu bio farsa?
Proizvoljno nisam ništa napisao o procesu. Svoje sam istraživanje ograničio na godine ’41-’45. Za mene osobno Stepinac je trebao biti suđen počevši od tog vremena te imajući dobro u vidu sve što se dešavalo, okrutan genocid pravoslavnih Srba. Tito je nastojao sa Stepincom učiniti tako da ovaj napusti zemlju kako mu se ne bi sudilo, te isključiti mogućnost da se od njega napravi mučenika, proces se međutim održao sedamnaest mjeseci nakon kraja rata. Moje se istraživanje uostalom ne tiče samo Stepinca nego svih događaja glede genocida i bijega ustaša poslije poraza. Doprinjeo sam otkrivanju „The rat Channel“ (prolaza za štakore) pomoću kojeg su tisuće nacističkih kriminalaca i ustaša bili potpomognuti u svom bijegu za Južnu Ameriku. U centru ove mreže pomagača i rangiranja bijaše ustaški prelat msgr. Draganović te Zavod svetog Jeronima u ulici Via Tomacelli u Rimu.

Razgovarao: Vittorio Bellavite; objavljeno 20.12.2013. godine

User avatar
ninel
Posts: 5030
Joined: 19.04.2006 19:14:19
Location: Beograd

Re: Družbene anomalije: fašizem

Post by ninel »

Serija knjig "Ustaški zločini genocida" srbskega zgodovinarja Milana Bulajića, ki ga omenja tudi
Rivelli, je na več kot 3000 straneh izšla na predvečer razpada Jugoslavije v letih 1988 in 1989.
https://jadovno.com/ko-je-bio-dr-milan-bulajic/

Image

User avatar
ninel
Posts: 5030
Joined: 19.04.2006 19:14:19
Location: Beograd

Re: Družbene anomalije: fašizem

Post by ninel »

Višegrajski fašisti niso fašisti, ampak anti - antifašisti. :cry_lol:
(Poljska 2020)

Image

Post Reply