MAUS v slovenščini (druga izdaja)
Moderatorji: TomDar, jang, Corto, Mioke, Ruki
- Corto
- Moderator STRIPOHOLIK
- Prispevkov: 6191
- Pridružen: 25.01.2005 20:30:25
- Kraj: Škofja Loka
- Kontakt:
MAUS v slovenščini (druga izdaja)
Izšel je Maus v slovenščini v trdi vezavi v eni knjigi (296 strani).
Založnik je Založba ZRC.
Naslovna stran:
Založnik je Založba ZRC.
Naslovna stran:
Zadnjič spremenil Corto, dne 29.10.2007 11:46:09, skupaj popravljeno 2 krat.
Kak mesec nazaj sem na internetu spremljal kolumno priznanega stripovskega strokovnjaka Scott-a O. Browna, ki je definiral stripovski ''canon'', torej top in vanj vključil ključna dela, ki dosegajo ''standard'', torej stripe-grafične novele, ki so presegle meje lastnega žanra in se vpisale med ,,nesmrtne'' stripe, ki bodo vedno tudi nekakšno merilo za nadaljne stvaritve tega žanra.Kot kriterij je pri vsakem delu ki ga je analiziral, opazoval tri ključne elemente:
-Literarni pomen
-Umetniški pomen
-Zgodovinski pomen
Naj povem da so se v ''top'' prebila dela McClouda:
-Understanding Comics
-Reinventing Comics
(obe deli se ukvarjata z opisom stripovskega medija)
-The Contract With God Trilogy-Will Eisner
-Watchmen-Moore/Gibbons
In v naš ''top'' je prišel tudi Spiegelmanov Maus, ki je brez kakršnih težav izpolnil vse tri kriterije, torej literarnega, umetniškega in zgodovinskega, plus, osvojil je Pulitzerjevo nagrado.
Poleg teh del ki so prišla med nesmrtna stripovska dela, sta bila analizirani še:
-The Dark Knight Returns-Frank Miller
-Kingdom Come-Mark Waid
A deli sta izgubili preveč točk na preveč očitnih prisotnostih raznih simbolik, kot so predhodno poznavanje DCjevih junakov in v drugem delu precejšnje razumevanje Biblijske Apokalipse, brez poznavanja katere je nemogoče, da bi bralec razumel vso globino zgodbe.
-Literarni pomen
-Umetniški pomen
-Zgodovinski pomen
Naj povem da so se v ''top'' prebila dela McClouda:
-Understanding Comics
-Reinventing Comics
(obe deli se ukvarjata z opisom stripovskega medija)
-The Contract With God Trilogy-Will Eisner
-Watchmen-Moore/Gibbons
In v naš ''top'' je prišel tudi Spiegelmanov Maus, ki je brez kakršnih težav izpolnil vse tri kriterije, torej literarnega, umetniškega in zgodovinskega, plus, osvojil je Pulitzerjevo nagrado.
Poleg teh del ki so prišla med nesmrtna stripovska dela, sta bila analizirani še:
-The Dark Knight Returns-Frank Miller
-Kingdom Come-Mark Waid
A deli sta izgubili preveč točk na preveč očitnih prisotnostih raznih simbolik, kot so predhodno poznavanje DCjevih junakov in v drugem delu precejšnje razumevanje Biblijske Apokalipse, brez poznavanja katere je nemogoče, da bi bralec razumel vso globino zgodbe.
Ja, bog pomagaj, zakaj pa ta strip ni dober? A se lahko približno vživiš v zgodbo, katero je preživel Vladek v 2. svetovni vojni? In pa vodenje dveh vzporednih zgodb, sedanjosti in preteklosti? Mladi Vladek in stari Vladek v Ameriki?jang napisal/-a:Včeraj končal z branjem. Zdaj me pa zanima vaše mnenje o tem stripu.
Jaz se sprašujem kaj je tako dobrega da je tako opevan? Ker se mi zdi da sem ga bral do konca bolj zaradi slovesa in ker sem iskal neko kvaliteto, kot pa da bi me res pritegnil sam strip...
Razumem, da ti risba lahko ni všeč, ker si bolj navajen na komercialnejše stripe, ampak malo si zamisli te situacije, dogodke in dialoge.
Oprosti, ni vse v Zagorjih, kavbojih in indijancih ali pa v haha šalah. Svet ni črnobel, ljudje niso povsem dobri ali povsem zanič. Ni vse pripovedovanje začetek-sredina-zaključek, zaplet-razplet, dobri zmagajo, slabi so tepeni.
Stripi kot Maus so nujni. če hoče strip sploh izgledati kot kredibilen medij v primerjavi s filmom, literaturo, likovno umetnostjo, t.j. neodvisna veja izražanja vsega možnega - življenja v vseh aspektih. Recimo umetnost.
Ko sem prvič bral Mausa pred desetimi leti, me je pretresel.
Stripi kot Maus so nujni. če hoče strip sploh izgledati kot kredibilen medij v primerjavi s filmom, literaturo, likovno umetnostjo, t.j. neodvisna veja izražanja vsega možnega - življenja v vseh aspektih. Recimo umetnost.
Ko sem prvič bral Mausa pred desetimi leti, me je pretresel.
- Corto
- Moderator STRIPOHOLIK
- Prispevkov: 6191
- Pridružen: 25.01.2005 20:30:25
- Kraj: Škofja Loka
- Kontakt:
Mah, to je podobno, kot razni 'priznani' ameriški filmski kritiki, ki med 100 najboljših filmov vseh časov uvrstijo 90 ameriških, evropske in azijske produkcije pa praktično ne poznajo oz. jo ignorirajo.Mulder napisal/-a:Kak mesec nazaj sem na internetu spremljal kolumno priznanega stripovskega strokovnjaka Scott-a O. Browna, ki je definiral stripovski ''canon'', torej top in vanj vključil ključna dela, ki dosegajo ''standard'', torej stripe-grafične novele, ki so presegle meje lastnega žanra in se vpisale med ,,nesmrtne'' stripe, ki bodo vedno tudi nekakšno merilo za nadaljne stvaritve tega žanra.
To naj bi bila potem neka kredibilnost in razgledanost.
Isto je s tem spiskom, ki ga omenjaš...
- Corto
- Moderator STRIPOHOLIK
- Prispevkov: 6191
- Pridružen: 25.01.2005 20:30:25
- Kraj: Škofja Loka
- Kontakt:
Se strinjam, da je tematika Mausa zelo posebna v svetu stripa.macon napisal/-a:Stripi kot Maus so nujni. če hoče strip sploh izgledati kot kredibilen medij v primerjavi s filmom, literaturo, likovno umetnostjo, t.j. neodvisna veja izražanja vsega možnega - življenja v vseh aspektih. Recimo umetnost.
Ko sem prvič bral Mausa pred desetimi leti, me je pretresel.
Mogoče je Maus ravno zaradi izbrane tematike tako opevan strip.
Kot je omenil Mulder je tukaj prisoten nek zgodovinski pomen, američani so se vedno nekaj silili s temi zgodbami o holokavstu. Že če je prisotna ta tematika, naj bi bilo potem to kar avtomatsko umetniško delo (glej Schindlerjev seznam, Pianist).
Mene vseeno moti malo enostranska površna karakterizacija likov, tudi pretresel me ni pretirano.